..En dan is het toch zover terug naar NL - Reisverslag uit Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu ..En dan is het toch zover terug naar NL - Reisverslag uit Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu

..En dan is het toch zover terug naar NL

Blijf op de hoogte en volg Jessica

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Lansing

Halllootjes,

Tja en daar zit je dan, in een hotel je laatste verslagje te schrijven. Ik weet dat het natuurlijk al heel vaak is gezegd maar het jaar is echt voorbij gevlogen. Ik weet nog precies de spanningen die ik had de nacht voordat ik hierheen kwam vliegen, of wanneer ik in de auto zat opweg naar mn nieuwe school. Want ondanks dat ik er misschien al wel een keer geweest was, zoveel wist ik er toch niet vanaf. En alles zou nieuw zijn. Daar over gesproken.. daar dacht ik laatst nog aan, hoe speciaal het eigenlijk is dat iets al snel zo 'gewoon' kan voelen. Met zoveel mensen die ik hier heb ontmoet, en het gevoel heb dat ik ze al jaren ken.. terwijl het eigenlijk nog maar 8 maanden is. En als ik denk aan waar ik was op dit moment vorig jaar, vol van de zenuwen en hard lerend voor mijn examens. Met geen benul van wie ik allemaal wel niet zou ontmoeten of wat voor gebeurtenissen er op me stonden te wachten.

Ondanks dat het hockeyen hier misschien niet zoals gepland was ben ik toch heel erg gelukkig dat ik dit jaar heb gehad. Misschien eigenlijk ook wel blij hoe het is gelopen. De afgelopen 2,5 maanden heb ik toch ietsjes meer van het Amerikaanse leven op kunnen pikken en meer tijd gehad om met mensen af te spreken (haha en ook belangerijk dat ik echt helemaal volledig heb kunnen rusten van blessures.. nouja ik heb natuurlijk nog wel hardgelopen maar even geen sprintjes..)

Okee dat was het serieuze gedeelte :) Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan?! Om te beginnen de examen week is redelijk goed gegaan, en dat ondanks dat mn cijfers waarschijnlijk niet naar Nederland terug kunnen, dus ik ben er blij mee! Op woensdag is mijn vader aangekomen en waren de ouders van mijn kamergenootje ook hier dus zijn we gezellig uit eten geweest en hebben wat bijgekletst. Daarna toch nog even leren want ik had toch nog een examen op donderdag die ik niet wilde verknallen. Tevens ook de allerlaatste nacht in de dorms, wat ik wel een fijn idee vond want het werd steeds luider als ik naar bed wilde gaan. Donderdag had ik mijn laatste examen en daarna zijn we met Lauren (badkamergenoot) en Kelly (kamergenoot) uiteten geweest bij de Spartan Hall of Fame.. een restaurant dat helemaal in teken staat van MSU. En op vrijdag ben ik samen met mijn paps naar CHICAGOOOO geweest. 3,5 uur heen en 3,5 uur terug! Maar het was zeker de moeite waard. Het was alleen jammer dat het weer een beetje grauwig was en we ook zelfs nog regen hebben gehad. Maar ja aan de andere kant is dat ook wel weer het weer dat ik van hier gewend ben. We zijn uiteindelijk van 7:15 tot 21:00 onderweg geweest! Ik heb daar ook twee ringen gekocht als een blijvende herinnering van mijn tijd hier. Zaterdag stond ik het tegen van de familie Bonness (Lauren's familie) Rond een uur of 10 op stap gegaan om eerst eventjes te kijken voor spijkerbroeken, en nieuwe hardloopschoenen. En om 12 had ik nog een afscheids momentje met een jongen van Saoedi-Arabië, hij had een heel fotolijstje gegeven met daarin gegraveerd zijn naam en een slogan. De rest van de middag hebben we met de ouders van Lauren en met Kelly ergens in een soort resaurtantje gezeten en een heerlijke middag gehad. Veel gelachen, discussies gehad en leuke gesprekken. Even terug naar het hotel en om 8 uur weer ergens afgesproken, om uiteindelijk pas om 22:30 te gaan eten haha.. beetje laat maar het was een goede plek voor ons laatste diner in Amerika.
En dan het moeilijkste..... afscheid nemen... Als ik heel eerlijk ben is het eigenlijk nog best wel goed gegaan met het afscheidnemen alleen bij Lauren was het even moeilijk maar snel afscheid nemen helpt ook wel (niet te snel natuurlijk) Ik heb ook nog een super mooie kaart gekregen, een mooie MSU bidon gekregen en een charm voor mijn pandora armband ook van MSU. Helemaal verwend dus!

En nu zit ik hier in het Radisson Hotel in Lansing. Alles is ingepakt en klaar om te vertrekken over een half uurtje. En dan gaan we dit geweldige avontuur afsluiten en een nieuw avontuur in Nederland starten in Den Haag.. (na een zomervakantie die duurt van 5 Mei tot 5 September hahaha..... moest ik even zeggen!)


Heeeel veel liefs nog even en dan zie ik jullie weer!!!

Jessicaaaa

  • 05 Mei 2014 - 16:32

    Andrea En Henk:

    Lieve Jessica, Wat een prachtig reisverslag ter afsluiting van een geweldige tijd in Amerika. Dit zal altijd een mooie herinnering blijven. Wie weet ga je nog wel eens terug naar Amerika om je vriendinnen te bezoeken.
    We wensen je weer een heerlijke tijd toe in Nederland. We hebben je inmiddels opgehaald van Schiphol en mochten je weer in onze armen sluiten. Het was weer als vanouds, je straalde. Geniet maar weer volop ook in Nederland.
    Liefs van Andrea en Henk, je tante en oom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Aankomend schooljaar ga ik hockeyen en studeren aan Michigan State University. Ik vind het erg leuk om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik ga doen daar. Ik kan nog niets garanderen maar zal proberen jullie een goed overzicht te geven van mijn leven op MSU!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2688
Totaal aantal bezoekers 44937

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 11 September 2016

Brazilliee

10 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

Michigan State University

Landen bezocht: