chinezen en joggingsbroeken... en een update - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu chinezen en joggingsbroeken... en een update - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu

chinezen en joggingsbroeken... en een update

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, East Lansing

Of ik al gewend ben aan de joggingsbroeken en chinezen.... uuhhmm NEEEEEE!!!!
Ik betrapte me er vandaag op dat ik me nog steeds blijf verbazen over de hoeveelheid Chinezen die er op deze campus zitten, het lijkt wel alsof er meer Chinezen dan Amerikanen te vinden zijn hier. Je ziet ze echt overal.. haha! (sorry moest ik even kwijt)

Okee het was weer tijd voor een update. Zoals sommige weten zitten we nu in Springsemester. Aangezien de hockey over is staat Springsemester vooral in teken om fit te worden! Dit houd in trainingen die lekker vroeg in de morgen starten. Voor nu heeft ieder hockeyteam een 8 uur regeling, de coaches mogen maar 8 uur trainen in de week met het team. Dit kan zijn : conditie, meetings, spinnig, individuals of indoor hockey.

Wij startte afgelopen dinsdag met onze trainingen. We hadden om 8 uur een meeting meer om alles te bespreken wat komen zal zodat we voorbereid waren. En om half 9 startte dan de echte eerste conditietraining. Het is moeilijk uitteleggen wat we deden maar het kwam er op neer dat we 3 rondes hadden van 4 minuten waarbij we alleen maar springoefeningen deden. Met 30 seconde rust tussen elke 4 minuten. Daarna mochten we "wat langer" rusten, zeg maar 1 minuut rusten....... Daarna moesten we op de zijlijn staan en 7 keer op en neer in 2 minuten.. Dat was een behoorlijke opgaven na het sprint-circuit. Na dat mochten we weer 1 minuutje rusten en deden we het sprint-circuit weer, en zoals ook daarvoor de zijlijn sprint. Alleen moesten we nu 8 keer heen en weer in de 2 minuten. En toen waren we KLAAR! nouja nog even buikspieroefeningen en wat rekken en strekken en daarna lekker naar de les. Ik geloof dat we om 9:30 klaar waren en om 10:20 begon mijn dag tot 4:00.. Ondanks dat ik moe was van het rennen ging de dag eigenlijk best snel voorbij.
Op woensdag hebben we een spinningklas gevolgd, ik dacht mooi spinningklas even een break... uhm nee dus er is geen break.. het was een conditie-spinningklas... JUP haha! Gelukkig maar 1 uurtje en weer een workout afgemaakt! daarna gelukkig maar les tot 11:40 en dan even uitrusten van de afgelopen twee dagen. MAAR DAN.... hadden we Donderdag... Ja en dat was toch wel mijn uuhm nouja niet grootste angst.. maar hetgeen waar ik tegenop keek. Namelijk de 5 kilometer op een 200m baan. 24 rondjes verstand op 0 en gaan met die banaan!! om half 8 stipt ging het fluitje en waren we onderweg. Opzich nog redelijk gedaan en een goede tijd om te kunnen verbeteren in de opkomende 3 maanden. Daarna weer buikspieren en nog een lift (in de sportschool aan de gang met gewichten.) Aangezien onze coaches hadden bedacht dat we wat sterker moesten worden was de lift "net iets te hoog gegrepen" voor iedereen.... een paar meiden voelde iets wat licht in het hoofd en een paar meiden waren niet bij de vuilnisbak vandaan te halen.... jup het leven van een atleet. Om 10 uur waren we klaar en WAUWW!!!!! wat voelde dat goed!!! want ondanks alles heb ik het kunnen volhouden en het voelde zo ontzettend GOED!!! (btway ook al de eerste complimenten gekregen over het feit dat ik gewicht heb verloren... 2 vliegen in 1 KLAP)
Op vrijdag mochten we eindelijk 1 uurtje hockeyen op een indoorveld. Heel erg stuiterend veld maar het voelde heerlijk om weer een stick in mijn handen te hebben (want je zou bijna vergeten waarom je daar ook alweer ben:)) haha!!!
Nu is het 17:34 en ik kan amper bewegen omdat ik zoveel spierpijn heb... maar ik weet waar ik het voor doe. En gek genoeg vind ik het nog leuk ook!!! ja dat ik dat zeg..!?!?!? nooit verwacht!

mijn klassen schema voor dit semester is:
ma: 10:20-11:40
di: 10:20-11:40 12:40-14:00 14:40-16:00
wo: 10:20-11:40
do: 10:20-11:40 12:40-14:00 14:40-16:00
vrij: 10:20-12:10

Dus eigenlijk is het elke ochtend eerst hockey(of conditietraining) daarna klas en dan vrij!!

het weer is nog steeds koud maar daar heb ik helemaal geen problemen mee. het is heerlijk om na een bloedhete training even buiten in de frisse lucht te lopen!


Oh het enige waar ik nog wel moeite mee heb is om de hele dag in een joggingsbroek te lopen en in stinkende kleren... We hebben namelijk NO time om ons om te kleden.. haha sorry mensen die naast me zitten !! dus deo is mijn beste vriend voor nu even ^^




Liefs,
Jessssss

  • 19 Januari 2014 - 12:54

    Margreet Kroon:

    Hoi Jessica, ben weer even ingehaakt, leuk om weer te lezen, from time to time laat ik van me horen, veel plezier, laat de kou maar in Michigan, hier is het nog steeds lente ! ! XXX

  • 21 Januari 2014 - 20:25

    Andrea En Henk:

    Hallo lieve Jessica,
    Wat een leuk verslag. Je trainingen zijn zwaar, maar het lukt je. Goed hoor. Gezellig met al je studiegenoten uit China. We wensen je veel succes met je training en studie. Daarnaast veel plezier in je vrije tijd met je vriendinnen die in hetzelfde huis wonen. We hebben begrepen dat het - 14 graden is op het ogenblik. Veel plezier in de kou, het wordt vanzelf weer lente. Prettig dat alles dichtbij is, dan hoef je niet ver te reizen in die kou.
    Is daar een overdekt winkelcentrum in de buurt? We blijven je volgen en kijken uit naar je volgende reisverslag.
    Groeten van Henk en Andrea xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Aankomend schooljaar ga ik hockeyen en studeren aan Michigan State University. Ik vind het erg leuk om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik ga doen daar. Ik kan nog niets garanderen maar zal proberen jullie een goed overzicht te geven van mijn leven op MSU!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 44984

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 11 September 2016

Brazilliee

10 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

Michigan State University

Landen bezocht: