Iedereen die ik heb ontmoet in een jaar - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu Iedereen die ik heb ontmoet in een jaar - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu

Iedereen die ik heb ontmoet in een jaar

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 April 2014 | Verenigde Staten, East Lansing

Hi iedereen,

Jaaaa het kan toch nog... We hadden ZON afgelopen weekend. Het was heerlijk. Afgelopen weekend was ook super leuk, we hadden ons team banquet. Dat houdt in een soort einde jaars feestje van het team. Mn hele team was mooi in jurken en heeele hoge hakken (jaja mam ook ik had stelten aan hahaha!!!) Even iets om trots op te zijn: ik zat in de NFHCA Division I moeilijke betekenis maar het komt erop neer dat ik in de academic squad zat met een gap van 3.6 uit de 4.0 wat je als hoogste kan halen. Het was erg gezellig en leuk om iedereen inclusief de ouders weer te zien. We hadden lekkere hapjes en mooie speeches. Na de Banquet die afgelopen was rond 2 uur ben ik met de Familie Bonness op stap geweest. Dit is als het ware mijn "adoptie" familie van afgelopen jaar. Hier heb ik ook Thanksgiving mee gevierd. We zijn "downtown" geweest en zijn wat shops binnen gelopen en ergens gegeten en daarna weer verder geshopt. Rond 9 uur 's avonds kregen we een berichtje dat sommige meiden van het team bij het pizza house waren om een basketball wedstrijd te bekijken dus daar zijn we heen gegaan en hebben we nog meer gegeten. Rond 12 uur snachts zijn we terug gegaan en hebben de twee jongere zusjes van Lauren in de Dorms geslapen. Heel leuk en gezellig, helaas moesten we snel naar bed want de wekker stond om 7;30 voor ontbijt. Mijn team had namelijk een wedstrijd op zondag om 10:30 dus daar moesten we op tijd voor zijn. En als ik heel eerlijk ben vond ik het nog niet eens zo erg om naar mijn team te kijken ipv mee te spelen. Aangezien de 4dejaars nu niet meer meespeelde had mijn coach allemaal nieuwe opstellingen uitgeprobeerd en dat was erg interessant om te zien (laat ik het zo zeggen haha:)) Na de wedstrijd weer uiteten geweest met grotendeels het team. Was ook erg gezellig en helaas kwam er toen alweer een einde aan het weekend en moesten we gedag zeggen tegen de ouders van Lauren. Maar we hebben afgesproken dat die nog naar MSU komen op de vrijdag dat ook mijn vader hier is dus dat word gezellig.

Ander puntje, ook leuk! Ik zat dus te denken hoeveel mensen ik hier wel niet heb ontmoet in een jaar... en dat zijn er een hoop.. ik dacht hoe kan ik de meeste nog onthouden voor later? Dus ik kwam op het idee om een boekje te maken met de namen van alle mensen die ik hier heb ontmoet, van teamgenootjes/vloergenootjes tot ouders, professors klasgenootjes andere atleten en noem maar op. Voor nu heb ik al een volledige pagina helemaal volgekliedert met namen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat al zeg ik het zelf haha!

Ook een leuk dingetje, ik moest een poster maken over Nederland. Als je kijkt bij de foto's zie je het eindresultaat. Ik geloof dat dit een goed overzicht van Nederland is toch??!!

Over precies een maandje ben ik weer in Nederland... gaat heel snel, nu dus nog even heel erg genieten van mijn tijd hier. En dat doe ik zeker!!

Ik hou jullie op de hoogte!!!!

Dooeiiii

  • 09 April 2014 - 20:57

    Bert En Nel:

    Hoi Jessica,

    Leuk om weer wat van je te horen! Ook zit het er inmiddels bijna op voor je in de States. Het zal je moeilijk vallen om afscheid te nemen van al die (lieve) mensen die je het afgelopen jaar hebt ontmoet. Een goed idee van je om een boekje te maken zodat je later nog eens terug kan kijken wie je allemaal hebt ontmoet en wie weet kom je later nog eens in de gelegenheid om een (of meerdere) van je Amerikaanse vrienden op te zoeken.

    Als je straks weer terug bent in Nederland ben je een studiejaar in het buitenland rijker (staat goed op je CV). Daarnaast zul je vooral veel leuke herinneringen en vrienden aan je stage hebben overgehouden.

    Wij wensen je in iedergeval nog een plezierige laatste maand toe en wensen je veel sterkte bij het afscheid nemen van alle vrienden die je het afgelopen jaar hebt leren kennen en hopen je, zodra je weer terug bent in Nederland, weer snel te zien.

    Gr,

    Bert en Nel

    P.S
    Afgelopen zondag (op 6 april) hebben Roy en Marieke gezinsuitbreiding gekregen en zijn we dus weer opa en oma geworden van een prachtige kleinzoon (Teije)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Aankomend schooljaar ga ik hockeyen en studeren aan Michigan State University. Ik vind het erg leuk om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik ga doen daar. Ik kan nog niets garanderen maar zal proberen jullie een goed overzicht te geven van mijn leven op MSU!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 44952

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 11 September 2016

Brazilliee

10 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

Michigan State University

Landen bezocht: