BESTE week!!! - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu BESTE week!!! - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Jessica Albers - WaarBenJij.nu

BESTE week!!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 Oktober 2013 | Verenigde Staten, East Lansing

wat kan er toch veel gebeuren in 10 dagen!!!! Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zo ver, mijn ouders kwamen!!! Ze zijn aangekomen tijdens mijn training, dus kon ik ze na de training heel snel even omhelzen maar daarna op naar klas want ja ik heb twee keer in de week klas meteen na de training van 18:00 tot 19:20.. Na mijn les ben ik weer terug naar mijn kamer gegaan waar ik afgesproken had met mijn ouders. En toen we binnen zaten kwam mijn mamma aan met een koffer VOL spulletjes voor mij:):):) kleren van thuis, nieuwe kleren, nieuwe haarbanden(namens mijn tante), nieuwe spullen voor mijn haren(namens mijn andere tante) en een heerlijke zak snoep van mijn oma!! dus mijn dag kon niet stuk meer!! Daarna ben ik met mijn ouders mee gegaan en zijn we uiteten geweest ergens vlakbij het hotel (wat ongeveer 12 minuutjes van de campus af) en daarna ben ik met ze mee gegaan en heb ik drie heerlijke nachten in het hotel gehad!
Dag 2 (vrijdag): Mijn docent van de klas die ik die dag had, had mij twee dagen ervoor gemaild met de vraag of ik het leuk zou vinden als mijn ouders in de klas zouden komen. Het is een Engels als tweede taal klas iedereen in de klas komt van een ander land. Het was echt super leuk, veel studenten hadden vragen voor mijn ouders en wij hadden stroopwafels meegenomen om uit te delen wat ook heel goed was gevallen:) Na de les snel omkleden en klaar maken voor een BIG GAME!!!! want we moesten spelen tegen UNIVERSITY OF MICHIGAN!! Dat is de andere grote university hier in Michigan, we zijn grote vijanden van elkaar (soort gelijk aan Ajax-Fijenoord) onze wedstrijd was ook op tv te volgen dus er waren veel camera's rond het veld. Uiteindelijk hebben we de wedstrijd gewonnen in dubbele overtijd dus plus 2x15 minuten een 7 tegen 7 over het hele veld. Het was geweldig om dit te winnen, vele teamgenoten moesten huilen. Tevens was het ook 4 jaar geleden dat ze voor de laatste keer van ze gewonnen hebben en dat was ook het jaar dat ze BIG TEN kampioenen zijn geworden dus we hebben veel hoop. Na de wedstrijd hadden we een internationale tailgate dus lekker eten (incl. de stroopwafels) was heel gezellig. In de avond hebben we eigenlijk lekker met z'n drieen in het hotel gerust.
dag drie: Het was zaterdag en de dag van de grote American Football wedstrijd.. Heel druk het lijkt wel een gekkehuis op deze momenten. Wij zijn zelf niet naar de wedstrijd gegaan dus hebben lekker geshopt en gewoon een beetje rondgelopen. In de middag had ik nog 1 uur training dus moesten we op tijd weer bij het veld zijn. Zaterdag avond zijn we met de ouders van twee teamgenootjes naar een Volleyball wedstrijd gegaan. Het was heel gezellig en heel spannend en uiteindelijk heeft ons Volleyball team gewonnen. Ze zijn dit jaar erg goed dus het was een hele leuke wedstrijd om te zien. Daarna lekker naar bed.
Dag Vier: helaas gaat de tijd zo snel en was dit alweer de laatste dag dat mijn ouders er waren. En als kers op de taart had ik ook nog speelminuten gekregen in de wedstrijd tegen Ball State. Deze wedstrijd hebben we met 8-0 gewonnen. En dan rond 16:00 uur die dag was het tijd om afscheid te nemen :( maar het was een GEWELDIG WEEKEND en ik ben ontzettend blij dat ze konden komen!!
Aankomende week hebben we de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen namelijk tegen Penn State, zij zijn het enigste team samen met ons die nog niet verloren hebben in de Big Ten wedstrijden (dus onze officiele compeptitie) ik heb er veel zin, morgen hoor ik of ik mee mag reizen... De wedstrijd is op zaterdag, dan zijn we zondag vrij hebben we maandag training en op dinsdag weer een andere wedstrijd maar nu tegen Central Michigan en op woensdag hebben we alleen lift (dus gewichten en geen training) een PRIMA week dus.

Nog maar 7,5 week en dan is het KERST en ga ik lekker voor drie weekjes naar huis.

liefs,
jess

(haha een beetje een lang verhaal, maar er is ook zoveel gebeurt:):))

  • 17 Oktober 2013 - 18:11

    Andrea En Henk:

    Hallo lieve Jessica, leuk weer een nieuw reisverslag. Wat beleef je veel en geweldig dat je zo een fantastisch weekend hebt gehad. Wat een verrassing al die spullen uit de koffer van je ouders.
    Dus je haar zit weer super goed lees ik met al die haarbanden en de juiste cremes.
    De afgelopen week heeft je goed gedaan. Van je verslag wordt je helemaal blij. Dus Jessica de komende tijd maar weer heel veel studie plezier en succes met de volgende wedstrijd. We stoppen er weer mee voor nu. Wij gaan aan een bakje kibbeling met saus.. Groeten van Henk en Andrea
    P.S. heb je daar in Amerika nog herfstvakantie?

  • 23 Oktober 2013 - 11:46

    Margreet Kroon:

    Hé Jessica,
    Je hebt weer een hoop beleefd, leuk dat het zo gezellig was met je ouders en lekker verwend !
    Wij zitten hier midden in de verjaardagsfeesten, a.s. zaterdag wordt Nelie 55 en op 31 oktober word ik 50 ! ! ! We gaan het gezellig vieren, ZIN IN ! ! !
    Tot de volgende keer,
    liefs uit Nieuw-Vennep, Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Aankomend schooljaar ga ik hockeyen en studeren aan Michigan State University. Ik vind het erg leuk om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik ga doen daar. Ik kan nog niets garanderen maar zal proberen jullie een goed overzicht te geven van mijn leven op MSU!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 45000

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 11 September 2016

Brazilliee

10 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

Michigan State University

Landen bezocht: